20.2.2013

Magic mirror on the wall... 15.

Tervetuloa seuraamaan vielä viimeisen kerran Ken on maassa kaunehin? -ohjelmaa. Tällä kertaa kyse ei ole enää kilpailusta, vaan luomme katsauksen siihen, mitä tytöt tekevät nykyään. Sitä ennen olemme kuitenkin saaneet salaista materiaalia nähtäväksi! Seuraavat viisi kuvaa on otettu talosta, jossa tytöt asuivat kilpailun aikana. Pääsemme näkemään siis hieman, millaista heidän elämänsä on ollut parin kuukauden ajan.

Nakoma, Esmeralda ja Nani viihtyivät hyvin omassa porukassaan. Kolmikko taisteli etnisten vähemmistöjen ja naisten asioiden puolesta. 
Kevätär näytti Marianille, kuinka upeaan loistoon saa kukan puhkeamaan. 
Moni kilpailija oli alunperin kotoisin Isosta-Britanniasta, ja heidät majoitettiin taloon lähekkäin. Janen, Eilonwyn, Anitan ja Meridan joukosta puuttuu vain englantilainen Marian. 
Giselle ja Charlotte viihtyivät hyvin keskenään jo ensimmäisestä päivästä lähtien, sillä heidän arvonsa ja makunsa olivat hyvin samanlaiset. Taustalla näkyy Kida, joka haahuili sinne tänne kummissaan viikon kisassa olon aikana. 
Helinä hämmästyi, kun Jessie osasi puhua ja liikkua. Pienet kilpailijat viihtyivät loppujen lopuksi hyvin toistensa seurassa.

Vai että sellaista meininkiä talossa. Enpäs olisi uskonut... :) Seuraavaksi pääsemme kuitenkin kuulemaan ex-kilpailijoiden kuulumisia. Esitämme heille myös kinkkisiä kysymyksiä, johon se saavat luvan vastata. Tytöt esitellään siinä järjestyksessä, missä he putosivat kisasta pois.


Ensimmäisenä kisasta putosi Kida. Kidan valkoiset hiukset eivät vakuuttaneet äänestäjiä lähikuvan perusteella. Mitä Kidalle kuuluu nyt? "Kisan jälkeen palasin takaisin Atlantikseen. Atlantiksessa jatkoin lempiharrastustani, uintia. Kaupunkimme alla on vielä paljon tutkimattomia onkaloita, jotka ovat täyttyneet vedellä. Minusta on mukava sukellella niiden keskellä ja tutustua kaupunkimme historiaan. Veden alla ajan kulun unohtaa helposti, niinkuin myös koko kisan. Toin itselleni Suomesta matkamuistona sukeltajanvälineet, joten voin nyt viettää veden alla pitempiä aikoja kuin ennen!" 

Missä Atlantis sijaitsee? "Hei! Olen kyllästynyt näihin kysymyksiin!" 

Eikun mitkä tunnelmat sinulle jäi kisasta? "En päässyt kisaan edes kunnolla mukaan, joten toivuin nopeasti lähdön tuottamasta tuskasta. En oikeastaan seurannut kilpailua kotonani, sillä en omista tietokonetta. Nyt jälkikäteen olen kyllä nähnyt muiden tyttöjen kuvia, ja olen sitä mieltä, että olisin pärjännyt paremmin kuin monet heistä! Ehkä minä teen saman tempun kuin Jane, ja ponnistan viimeiseltä sijalta ensi vuoden voittajaksi! Järjestetäänhän kisat ensi vuonna? Mistä voin hakea sinne? Entä...." Hei, tuomarinhan ne kysymykset piti esittää, ei kilpailijoiden!  



Toinen kisasta putoaja oli Nani Pelekai. Neidon iloiset kuvaustunnelmat vaihtuivat nopeasti surullisiin tunnelmiin. "Olihan se aika järkytys pudota kisasta näin nopeasti," toteaa Nani. "Olin varma, että pärjäisin kisassa hyvin, ja pääsisin käsiksi suuriin rahamassoihin. Unelmani ei kuitenkaan toteutunut, joten olen palannut takaisin töihin tarjoilijaksi Hawaijille. Pitäähän minun jollain yrittää ruokkia Lilo, Stitch ja myös itseni! Tekisin paljon mieluummin jotain muuta, kuin veisin edestakaisin asiakkaiden tyhjiä ja täysiä lautasia!" 

Onko sinulla jotain kritisoitavaa kisasta? "No kuule on! Koko kisa oli ihan epäreilu! Mielestäni kilpailussa karsastettiin erilaisuutta, ja kaikki vähääkään valtavirrasta poikkeavat äänestettiin mahdollisimman nopeasti pois. Kunnon persoonallisuudet eivät saaneet yhtäläisiä mahdollisuuksia muotista tulevien blondien kanssa! Kuvaukset olivat lisäksi aivan kamalia. Olen varma, että minulta olisi löytynyt paljon parempia kuvia valokuvaajan jäjiltä, mutta tuomari halusi valita juuri nämä kuvat. Ei kuvissani mitään vikaa ollut, mutta varmasti äänestäjiä mielyttävämpiäkin kuvia olisi löytynyt! Niinpä tuomari vaikutti aika suuresti meidän kilpailijoiden kisamenestykseen. Tuomari ulos ja vaihtoon!" Kiitos näistä mieltä ylentävistä sanoista, Nani. 


Kolmantena kisasta putosi Kevätär. Arpaonni ei suosinut pudotusuhan alla olevaa kilpailijaa juhlapukukierroksen jälkeen, ja hän joutui lähtemään kotiin. Mitäs Kevätär teki loppukisan ajan? "Mie palasin kotimailleni, ja unille vaivuin koisimaan. Ei keväinen meno vielä ollut kotimailla kohdallaan. Sitten yks aamu heräsin ma ystäväni mörinään. Kas jalo peura ystäväin ol' tullut mua herättämään. Niin kevät alkaa pikkuhiljaa saapua kotiin Amerikkaan. Ja ennenkuin arvaattekaan, se saapuu tänne pohjolaan."

Millaista oli majoittua kilpailun ajaksi saman katon alle 13 tytön kanssa? "Ma taloon mene koskaan en, se saa minut ahdistumaan. Ulkona ma lepäilen ja kukkia kasvatan vaan. Oli tytöt todella kauniita ja heitä jäin mie kaipaamaan. Ol' onni olla kisassa, ja mukaan tulisin uudestaan."


Yhdenneksitoista kisassa tuli Charlotte La Bouff. Putoamiseen johti kuva neidon meikkausharrastuksesta. "Siis loppujen lopuksi mä en oo ollenkaan järkyttynyt putoamisestani," Charlotte sanoo. "Mä päätin et hei, Charlotte, jos sä et hurmaa äänestäjiä kauneudellas, on sun hurmattava miehiä. Ja sillon mä tajusin, et mä oon niinku kaivannu sitä just oikeaa elämääni, ihan niinku mun hyvä frendi Giselle. Mun paras frendi Tiana voitti kisan viime vuonna, mut sillä oli jo mies! Joten mä kliffasin, et varmaan mä voitan kisan ens vuonna, jos mullakin on mies! Niinpä mä oon nyt kohta kolme kuukautta treffaillut tosi ihquja miehiä New Orleansissa! Sipinää ja säpinää on ollu..."

Seurusteletko sinä sitten, Charlotte? "No enhän mä voi sellasia tietoja paljastaa julkisuuteen, kun mun kaikki yksityisyys menis. Mut kyl mä oon pari viikkoo viihtyny yhen Thomasin kaa. Tosin sillä on nyt flunssa, en tiiä, jaksanko sitä enää. Mut ens vuonna mulla on varmasti poikafrendi, ja sit mä voitan koko kisan!"

Odotamme innolla voittoputkeasi. Mikä oli mielestäsi paras kuvausteema kisojen aikana? "Siis daa, kehtaatkin kysyä multa tällästä! Siis tietysti paras teema oli viimenen rakkausteema, senhän takia Jane voitti koko kilpailun. Jos kyseessä ois ollu joku oksennusteema, ei kukaan ois kehannu ees äänestää tollasia oksentajia voittajiksi! Mun omista kuvista paras oli juhlapukukierroskuva. Tosin oli harrastuskuvakin aika samantasonen sen kanssa. No entä sitten ilokuva, se se vasta oli jotain! No kyl se kasvokuvakin oli ihan paras. Mä oon niin paras, ettei mulla huonoja kuvia ookkaan!"


Jessien hulluttelukuva ei riittänyt pitämään neitoa kisassa mukana, vaan cowboy putosi kisasta viidentenä. "Tajusin kisan aikana, ettei tällainen kauneusala ole todellakaan minua varten. Minä janoan elämääni jännitystä, ystäviä ja ennenkaikkea seikkailua! Niinpä houkuttelin Woodyn ja Buzzin ryhtymään kanssani "kolmen koplaksi". Yhdessä taistelemme vääryyksiä vastaan lelulaatikossa, ja suojelemme Andyn huonetta koiran kuolaamisyrityksiltä. Työtämme ei ole paljon, mutta pyrimme saamaan normaalista päivästä mitä mahtavimman seikkailun mielikuvituksemme avulla. Suosittelen sitä kaikille!"

Mikä oli mielestäsi huonoin kuvausteema kilpailun aikana? "Kaikista kauhein teema oli kuva pahiksen kanssa. En tajua, miten finaalikolmikko pystyi saamaan noinkin hyviä kuvia! Itse en olisi uskaltanut mennä lähellekään pahinta vastustajaani! Toisaalta myös hulluttelukuva oli todella typerä teemavalinta tuomarilta! Olemme kauneuskisoissa, joissa pitää olla nättinä! Miksi ihmeessä meistä otetaan kuvia, joissa meidän pitää näyttää mahdollisimman rumilta ja hulluilta? En ymmärrä. Tosin oli muiden kilpailijoiden kuvia todella hauska katsoa!"


Kuudentena kisasta putosi Eilonwy. Ruokakuvassa tikkarin puuttuminen jätti neidon yhdeksännelle sijalle. Eilonwy kertoo kuulumisistaan näin: "En pystynyt suremaan kauhean kauan kisasta putoamistani, sillä minua kohtasi toinen suru. Asunnostani nimittäin löytyi hometta. Olen tällä hetkellä majoittunut
väliaikaisesti ystäväni Taranin luokse, mutta etsin kuumeisesti itselleni omaa asuntoa. Asunnon pitäisi olla valoisa, hyvässä kunnossa ja suhteellisen halpa. En ole vielä löytänyt asuntoa, johon kaikki kolme vaatimustani sopisi. Ehkä minun pitää alkaa etsiä asuntoa sieltä Suomesta, siellä näkemäni talot vaikuttivat aika kivoilta! Odotan jo innolla, että pääsen muuttamaan uuteen asuntoon, ja sisustamaan sitä uusilla ompelemillani verhoilla ja pöytäliinoilla!"

Miltä tuntui osallistua kilpailuun historian (toistaiseksi) nuorimpana kilpailijana? "Olihan se kilpailu henkisesti aika rankkaa. Osallistujista muodostui todella nopeasti joukkoja, jotka pitivät yhtä kilpailun ajan, ja jotka hieman karsastivat toisiaan. Tai ainakin jotkut ryhmät karsastivat muita, mikä ei minusta, solidaarisesta ihmisestä, ollut ollenkaan mukavaa. Itse olin eniten yhdessä Anitan kanssa. Anita on minua monta vuotta vanhempi, joten häneltä sain paljon hyviä neuvoja kisaa ja elämää varten. Toisaalta hänen seurassaan en pystynyt olemaan ihan oma itseni. Mutta kokonaisuudessaan kisasta jäi minulle hyvä mieli, ja aika hyvinhän minä pärjäsin, kun pääsin yhdeksännelle sijalle! Samalle sijalle pääsi viime vuonna Tähkäpää, joka on mielestäni todella kaunis nainen. Olen todella kiitollinen kisan suomista uusista kokemuksista."


Seitsemäntenä kisasta putosi pois Esmeralda, ja samalla hän sijoittui sijalle kahdeksan. Tämä yllätyspudotus tapahtui luontokuvan jälkeen. Mitä olet puuhannut kisasta putoamisen jälkeen, Esmeralda? "Palattuani kotiini kilpailun jälkeen huomasin, että Pariisissa oli meneillään toinen kilpailu, Dance-tanssikisa. Päätin osallistua tuohon kisaan, jotta saisin ajatukseni muualle tästä kylmästä vähemmistöjä sortavasta maailmasta. Nykytanssini sai ranskalaiset aivan sekaisin (erityisesti jonkun tulkiksi opiskelevan miehen, joka lähetti minulle paljon fanipostia...), ja voitin koko kisan! Olenkin nyt sitten ollut tanssikiertueella ympäri Ranskan maan ihastuttamassa yleisöä. Seuraavaksi vuorossa on kiertue Saksaan, sillä eräs ihailijani pyysi minua vierailemaan opiskelumaahansa. Olen todella onnellinen menestyksestäni, eikä kauneuskilpailun häviäminen tunnu enää missään."

Mitä mieltä olet äänestäjistä, Esmeralda? "Oli mukavaa huomata, kuinka äänestäjät jaksoivat viikko toisensa perään äänestää inhokkejaan pois. Tietysti olisin toivonut, että minua ei olisi äänestetty näin varhain pois, mutta toisaalta silloin en olisi päässyt osallistumaan Danceen. Välillä en voinut käsittää, miksi äänestäjät äänestivät pois juuri tuon kilpailijan, kun toisella kilpailijalla oli mielestäni paljon huonompi kuva. Lisäksi olen vieläkin järkyttynyt siitä, kuinka paljon ääniä kärkikaksikon selvittämiseen tarvittiin! Yleisesti ottaen äänestäjät äänestivät kyllä aika hyvin, ja oikea tyttö voitti lopulta kisan! ...  Nimittäin tanssikisan!"


Monta viikkoa pudotusuhan alla roikkunut Marian-neito putosi lopulta kisasta pelko-kuvan jälkeen. Seitsemänneksi tulleesta Marianista sanottiin näin: "kettu ei kyllä ole maassa kaunehin." (Ja täytyy sanoa, että tuomari ajatteli itsekseen ihan samaa, ja hämmästyi, kun neito pääsi näin pitkälle.) Oliko kotiin palaaminen rankkaa? "Kotiin palaaminen ei ollut ollenkaan rankkaa! Ihana Robinini otti minut avosylin vastaan, ja vasta silloin tajusin, miten paljon olinkaan miestäni ikävöinyt! Robin päätti sitten järjestää juhlat minun kotiinpaluun kunniaksi, ja juhlimme yhdessä metsässä monta viikkoa. Koko kylä osallistui yhdessä juhlintaan. Juhlien jälkeen päätinkin järjestää sulkapalloturnauksen, jonka yllättäen voitti munkki Tuk. Munkkiystäväni piti todella paljon palkinnoksi leipomastani omenapiirakasta."

Mikä oli paras kokemuksesi kisan aikana? "Kuvaukset olivat aivan ihania. En ollut koskaan ennen osallistunut kunnon muotikuvauksiin, joten valokuvaajan edessä oleminen ja erilaisten poseerausten harjoitteleminen oli parasta koko kisassa. Toki oli ihanaa myös saada uusia ystäviä kisasta. Kaikki kilpailijat olivat todella ystävällisiä ja mukavia, ja täten kutsun heidät kaikki linnaani juhlimaan juhlia kisan loppumisen johdosta!"


Anita putosi kisasta yhdeksäntenä tullen sijalle kuusi. Anitan ja taloudenhoitajatar Hannan kemiat eivät kohdanneet läheinen-kuvassa, joten äänestäjät äänestivät Anitan pois heti joululoman jälkeen. "Tietysti olin pettynyt pudotuksestani, mutta aika nopeasti Roger ja koirani saivat minut hyvälle tuulelle," Anita toteaa. "Roger oli säveltänyt minulle uuden laulun kotiin palaamiseni kunniaksi, ja täytyy sanoa, että se sai minut suorastaan kyyneliin. Mitään juhlia emme kuitenkaan pitäneet, sillä koiratarhan ylläpito on todella raskasta puuhaa, mihin kuluu kaikki tunnit päivästä. Koirat pitää pestä, ruokkia, kävelyttää ja harjata näteiksi mahdollisten ostajien saapuessa paikalle. Kaiken lisäksi Perdita ja Pongo saivat vähän aikaa sitten uusia pentuja, joiden hoitamisessa on mennyt oma aikansa. Ei kukaan teistä haluaisi ostaa suloisia dalmatialaisen pentuja?"

Kun kuulumiset menevät myyntipuheeksi, on parasta lopettaa. Mikä oli mielestäsi paras kuva omista kuvistasi? Entä kaikkien kilpailijoiden kuvista? "Omista kuvistani paras oli mielestäni harrastuskuvani, jossa luin Walt Disneyn elämänkertaa. Silmälasit sopivat minusta aika hyvin minulle, pitäisi ehkä harkita niiden käyttämistä jatkuvasti. Vaikka Janella oli todella hyviä kuvia ja hän on hyvä ystäväni, oli paras kuva minusta kuitenkin Meridan pelko-kuva. Toisaalta myös Meridan pahis-kuva oli todella vakuuttava."


Viidenneksi kisassa sijoittui Nakoma. Nakoman huono asenne tanssia kohtaan koitui hänen kohtalokseen tanssikuvan jälkeen. Mitä Nakoma on puuhaillut kotona? "Pudottuani kisasta en palannutkaan heti kotiini, vaan menin Esmeraldan luokse Pariisiin. Hänellä oli silloin Dance-kilpailun semifinaalit käynnissä, joten pääsin kannustamaan häntä kohti voittoa. Olisin viipynyt Ranskassa pidempäänkin, mutta yllättäen Pocahontas saapui luokseni! Hän päätti viedä minut kauas pois kisan aiheuttaman stressin luota, joten matkustimme yhdessä Islantiin. Islannissa pääsimme laskemaan mäkiä pulkalla, ja näimme ihania geysireitä ja tulivuoria. Kuumissa lähteissä löhöäminen oli kyllä paljon rennompaa kuin mäenlasku, jossa pelkäsin kuollakseni, että törmäämme puuhun. Pocahontas kyllä nautti pulkkailusta täysin mitoin."

Kuka olisi mielestäsi saanut voittaa kilpailussa? "Nyt varmaan odotatte, että vastaisin tähän kysymykseen jotenkin vähemmistöjä kunnioittaen. Pocahontas sai minut kuitenkin tajuamaan, että vaikka vähemmistöjen asioiden ajaminen on tärkeä asia, ei sitä pitäisi tehdä aggressiivisesti ja länsimaisia, vaaleita ihmisiä syrjien. Tehtyäni tämän asian selväksi voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että mielestäni Esmeralda olisi saanut voittaa kilpailun. Hän on kaunis niin sisäisesti kuin ulkoisestikin, vaikka omaakin vahvoja mielipiteitä. Mielestäni oli ihan epäreilua, kun Jane sai yleensä osallistua kilpailuun. Jane osallistui jo viime vuonna Ken on maassa kaunehimpaan, joten hänellä oli jalka jo hyvin oven välissä tähän kilpailuun osallistuessaan. Näin Janella oli myös enemmän mahdollisuuksia hurmata äänestäjät, sillä hänestä oltiin otettu kuvia jo entuudestaan. On Jane ihan kaunis, mutta mielestäni hänen voittonsa ja koko kisaan osallistumisensa oli epäreilua!"


Neljänneksi kisassa tuli Giselle, jonka matka tyssäsi eläinkuvaan. Giselle suorastaan pursuaa onnea, ja hän odottaa innolla kuulumistensa kertomista, joten ei anneta neidon odottaa tämän pidempää. "Ah, ette voi uskoa, mitä minulle kävi kotonani, ihanassa Andalusiassa! Ei ollut kulunut päivääkään, kun eteeni ratsasti prinssi, PRINSSI! Niin komea prinssi, ja kun katseemme kohtasivat, tiesin, että hän on se oikea minulle. Eikä rakkauteni jäänyt yksipuoliseksi, vaan Edward, prinssini, on myös vastannut tunteisiini. Yhdessä me laulamme rakkauslauluja, ja pystymme nyt myös halailemaan puita yhdessä. Ah! Ensi viikonloppuna vietämme häitämme, johon koko Andalusian väki on kutsuttu vieraiksi. Ja häissä, ah, häissä saan vihdoin kokea ensirakkauden suudelman, joka on vahvempi, kuin mikään muu voima koko maailmassa! En malta odottaa!"

Kenestä kilpailijasta tuli sinulle paras ystävä kisan aikana? "Ystävät ovat tärkeitä elämässä, mutta vieläkin tärkeämpää on rakkaus. Rakkaus ja ensirakkauden suudelma! Ah! Prinssi Edward, voi, kuinka minulla onkaan jo ikävä sinua! Prinssi Edward! Ensirakkauden suudelma! Ah!"

... Ehkä jätämme Gisellen haaveilemaan tulevista häistään ja kysymme saman kysymyksen seuraavalta neidolta.


Kolmannelle sijalle kisassa sijoittui Merida. Merida putosi kisasta upean pahis-kuvan jälkeen. Tippumiseen upean kuvan jälkeen vaikutti kenties se, että Meridan kuvien taso vaihteli hyvin paljon kilpailun aikana. "Kilpailuun osallistuminen oli todella hauskaa," naurahtaa Merida. "Osallistuin kilpailuun vain vitsillä, ja äitini mieliksi. Kun menestyinkin kisassa niin hyvin, alkoi voitontahtoni nousta. En ole kuitenkaan ollenkaan pettynyt tippumisestani, vaikka se kyllä tarkoittikin sitä, että jouduin palaamaan prinsessa-askareiden pariin aikaisemmin kuin tahdoin. Kotona äitini päätti, että nyt minun on aika opetella soittamaan kunnon soittimia, sillä prinsessoiden pitää osata soittaa ja viihdyttää kansaa. Soittaminen ei voisi kiinnostaa minua yhtään vähempää. Olen harkinnut vakavasti sellaista asiaa, että palkkaisin Esmeraldan soittamaan verhojen takana minun esittäessäni soittavani, niin minun ei tarvitsisi opetella mitään!"

Noh Merida, kenestä kilpailijasta tuli sinulle paras ystävä kisan aikana? "Me Isosta-Britanniasta kotoisin olevat vedimme yhtä köyttä kisan aikana, ja hengailimme samassa porukassa. Kaikkien eniten vietin aikaa kuitenkin Janen kanssa, pysyihän hän kisassakin mukana pisimpään. Janen kanssa vietimme todella hauskoja hetkiä, ja uskokaa tai älkää, mutta teimme kepposia muille talon tytöille! Eilonwylle teimme kenties kaikkein inhottavimman kepposen, mutta se ei ollut tarkoitus! Söin hänen tikkarinsa ennen ruokakuvaa, ja ajattelimme, että nyt hän joutuisi ottamaan jotain muuta ruokaa tikkarin tilalle. Eilonwy ei kuitenkaan suostunut ottamaan rekvisiitakseen muuta kuin tikkarin, jolloin minulle tuli teostani todella huono omatunto! Kaiken lisäksi Eilonwy putosi tämän jälkeen pois kisasta! Olemme kuitenkin selvittäneet asian Eilonwyn kanssa, ja hän vain nauroi kepposellemme, ja antoi meille anteeksi."


Toiseksi kisassa tuli Helinä. Helinän rakkauskuva ja -video eivät ihan vieneet keijua kilpailun voittajaksi asti. "Kilpailun loputtua olin hieman masentunut, sillä olisin tahtonut voittaa kovasti. Peter Pan auttoi minut takaisin jaloilleni kehumalla minua ja kisamenestystäni. Jaloille päästyäni päätin aloittaa uuden harrastuksen - aloitin maalaamaan tauluja. Inspiroiduin kisan aikana Jessien harrastuksesta. Toisin kun Jessie en kuitenkaan maalaa tauluja hiuksillani, vaan jaloillani. Kastan vain jalkani maaliin, ja saan aikaan toinen toistaan kauniimpia kuvia paperille. Nämä taulut on tarkoitettu vain Peteriä varten, ne ovat rakkauden osoitukseni hänelle."

Miltä sinusta tuntui päästä kisassa kakkossijalle asti? "Tietysti olisin halunnut päästä mahdollisimman pitkälle ja voittaa koko kilpailun. Kuten jo aiemmin mainitsin, kakkossijalle jääminen sai minut masentumaan joksikin aikaa. Nyt kuitenkin ymmärrän, että toiseksi pääseminen on aika kova juttu! Voitin kauneuskilpailussa todella kauniita naisia, jota vieläkin ihmettelen! Näytin kaikille maailman ihmisille, että pieni ei tarkoita vähäistä, vaan pieni voi olla yhtä mahtava kuin isommatkin ihmiset!"


Kilpailun voitti Jane. Miten elämä on alkanut luistaa kilpailun loppumisen jälkeen? "Vasta äskettäin olen tajunnut, että voitin todella kauneuskilpailun! Pääsen Tianaksi Tianan paikalle! Aika siistiä! Heti kilpailun loputtua palasin Afrikkaan Tarzanin luo. Yhdessä viidakon kanssa juhlimme voittoani, ja pääsin myös lepäämään ja virkitäytymään. Oli ihanaa nähdä Tarzania ja kaikkia muita ystäviäni. Noin viikko sitten matkustin Afrikasta Lontooseen, jossa media otti minut avosylin vastaan. Olen nyt ollut jo parissa ajankohtaisohjelmassa vieraana, ja minulla on ollut ainakin neljät valokuvaussessiot eri firmoille ja lehdille. Ensi viikolla minulla alkaa Amerikan kiertua, jossa pääsen esittelemään itseäni yhdessä Tianan kanssa. Odotan innolla kaikkia muitakin työtarjouksia, mitä tulen tulevaisuudessa saamaan!"

Mitä neuvoja annat kauneuskilpailuiden osallistujille? "Kuten Tiana sen sanoi - muista olla oma itsesi. Jos alat esittämään jotain toista, et tule varmastikaan voittamaan kisaa. Muista olla ystävällinen ihmisille, sillä et voi koskaan tietää, kuka tulee olemaan tulevaisuudessa työnantajasi. Älä lannistu vastoinkäymisestä. Kisan aikana minulla oli monia huonoja kuvia, mutta niistä huolimatta voitin koko kilpailun! Äläkä koskaan anna periksi. Minä meinasin antaa periksi viime vuonna, kun hävisin edellisen kilpailun, mutta kannatti osallistua uudestaan! Muista se, että haaveesi voivat toteutua! Luota itseesi!"


Tässä oli kaikki tällä kertaa. Ken on maassa kaunehin? loppuu taas vähäksi aikaa. Ensi vuonna seuraamme taas uusien kilpailijoiden etenemistä kohti voittoa - ellette ole toista mieltä? Palautetta kisasta voi antaa. Mikä oli kisassa hyvää? Mikä oli huonoa? Onko kontekstissa jotain parannettavaa? Vieläkö kirjoitan ensi vuonna Ken on maassa kaunehin? -tekstejä? Nyt toivotan kuitenkin hyvää kevättä ja hyvää yötä!

2 kommenttia:

  1. Haaa, huippuja kuvia! Hienosti tehtyjä ja hauskoja! Ja hymy huulillani luin kilpailijoiden hassuja haastatteluja. Aika hauskaa, että Esmeralda meni voittamaan Dancen. Minua myös jostain ihmeen syystä nauratti kauheasti se, että munkki Tuk voitti sulkapalloturnauksen. Noh, itse asiassa "munkki Tuk"-nimen lausuminen ääneen saa minut hihittelemään. (??)

    Hyvää kisassa oli: hauskat kuvat ja aiheet, se, että kisa tuli kerran viikossa, kamppailut toisten äänestäjien kanssa ( paitsi kun hävisin :( ) ja Ylituomarin Mahtavat Tekstit. Aivan loistavaa.
    Mitähän parannettavaa? Tykkäsin niin kovasti näistä "kulissien takana" -jutuista, että niitä voisi olla lisää, mutta siinähän tulee lisää hommaa.. Ehkä ensi kerralla kisassa voisi olla muutama sellainen kierros, jossa pari kilpailijaa esiintyvät samassa kuvassa. (Photoshoppailua tiedossa.. Jos se ei ole liian raskasta!)
    Kiitos tuomarille hauskoista hetkistä!

    VastaaPoista
  2. Hih! Kiitos palautteesta! Tätä viimeistä tekstiä oli tosi hauska mutta myös raskas kirjoittaa (meni kolme tuntia...). Ja ajattelin, että ensi vuonna voisi kenties noita "kulissien takana" -kuvia tulla aina vaikka yksi per viikko, niin niiden tekeminen ei ehkä olisi niin haasteellista. Nyt kun ainakin toistaiseksi olen vielä innostunut kuvien muokkailusta! :) Katsotaan sitten, mitä ensi vuonna (tai syksyllä) tapahtuu... :)

    Ja se Janen voittajakuva on tulossa joskus! Kun jaksan tehdä! :)

    VastaaPoista